معرفی مدیرکل
حسینعلی جاهد
کارشناسی : مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشگاه شاهد
کارشناسی ارشد : مدیریتآموزشی، دانشگاه تهران
دکتری : مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
عنوان پایاننامه کارشناسی ارشد : تعیین عوامل سازمانی مرتبط با بهرهوری مدیران میانی شرکت ایران خودرو
عنوان رساله دکتری : تعیین عوامل مؤثّر بر تجاریسازی نتایج پژوهشی در نظام آموزش عالی کشور و ارائه مدلی برای تبیین روابط بین عوامل
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
سوابق تحصیلی :
- دیپلم علوم انسانی (1378)، عجبشیر
- لیسانس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه شاهد(1382)
- رتبه اول کنکور کارشناسیارشد در هفت گرایش مجموعه علوم تربیتی یک (1382).
- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تهران(1385)
- رتبة سوم آزمون ورودی دوره دکتری، 1385
- رتبه اول آزمون جامع دوره دکتری، اردیبهشت 1387
- دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات (رتبه سوم آزمون ورودی دکترا)، معدل کل دروس نظری 17.95 و کسب درجه عالی از پایان نامه (1390)
سمتهای فعلی/ قبلی و عضویتها :
- معاون اداره کل امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
- مدیر توانمندسازی استادان در معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
- نماینده معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه در کمیتة فرادستگاهی کرسیهای نظریهپردازی
- عضو هیات نظارت بر عملکرد دستگاههای علمی و فناوری (بخش آموزش عالی)
- عضو کارگروه تخصصی علوم تربیتی، اداره کل مطالعات، برنامهریزی و تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه
- عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب (از تابستان 1399)
- استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) (تا تابستان 1399)
- عضو کمیته فرهنگی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (از 1394)
- عضو شورای تحصیلات تکمیلی گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (از 1394)
- معاون مرکز مطالعات و برنامهریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (از اردیبهشت 1391) (اداره کل برنامهریزی آموزشی و درسی فعلی)
- نماینده معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در کارگروه تدوین نظام تربیتی و فرهنگی دانشگاه اسلامی (1391 و 1392)
- نماینده معاونت آموزشی در کمیته تدوین و تطبیق قوانین و مقررات دانشگاه آزاد اسلامی (1392 و 1393)
- عضو کمیته برنامهریزی درسی درس وصایای حضرت امام (ره) در مرکز امام خمینی و انقلاب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی (از سال 1392)
- عضو کمیته تخصصی تحقیقات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران (1392-93)
- عضو شورای مدیران معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی (از 1391)
- عضو شورای برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی (از 1392)
- مدیر آموزش، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران شامل آموزشهای آزاد و آموزش کارکنان (از 1389 الی 1391)
- رئیس کمیتة آموزشهای آزاد، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (از 1390 الی اردیبهشت 91)
- رئیس کمیتة آموزش کارکنان، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(از 1390 الی اردیبهشت 91)
- دبیر شورای مدیران پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (از دی 1389)
- دبیر شواری تخصصی تحصیلات تکمیلی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (از پاییز 1390)
- رئیس دفتر ریاست، پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران (از خرداد 1387)
- دبیر هیئت رئیسه پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران(از تیر ماه 1388 تا آذر ماه 1389)
- دبیر شورای مدیران پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران (از خرداد 1387 الی آذرماه 1389)
- عضو کارگروه طراحی نظام ارزیابی و اعتبارسنجی دانشگاههای وابسته به وزارت علوم(1387)
- کارشناس مسئول برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران (از 1385تا اردیبهشت 1387)
- همکار پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران(از 1383 تا 1385)
- مؤلف، مدرس و همکار آموزشی موسسه آموزش عالی جهش( از 1383)
- مؤلف مؤسّسات آموزشی پیروزمندان و دانش پژوهان فردا (1385)
- مدرس دانشگاه آزاد واحدهای تهران جنوب، شهرری و اسلام شهر (از 1385) و دانشگاه تهران (یک ترم)
- همکاری با دفتر مدیریت راهبرد علمی نهاد رهبری دانشگاهها در کارگروه نظام جامع تربیتی دانشگاه و کارگروه تولید علم، از 1387.
- عضو هیئت مدیره و بازرس اصلی انجمن آموزش الکترونیکی ایران (از سال 1390 تا 1394)
- عضو انجمن آموزش عالی ایران ( از سال 1388 تاکنون)
- عضو انجمن مدیریت اطلاعات ایران (از سال 1388 تا تابستان 1391)
- بررس کتاب و ناظر بررسهای کتب روانشناسی و علوم تربیتی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (از سال 1390 تا زمستان 93)
- عضو اصلی و از مؤسسین انجمن علمی-دانشجویی علوم تربیتی دانشگاه شاهد به مدت 2 سال(81-79)
- رابط دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد با پژوهشکدة تعلیم وتربیت به مدت 2 سال(81-79)
سوابق طرح پژوهشی :
- مجری طرحهای پژوهشی :
- بررسی فرایند برنامهریزی و طراحی آموزشی و تدوین کاربرگ پیشنهاد دورههای آموزشی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (طرح پژوهشی، 1386)
- تعیین سبک مدیریت مدیران گروههای آموزشی دانشگاه شاهد از نظر اعضای هیئت علمی (1381-82)- درسی
- بررسی وضعیت آموزش و بهسازی کارشناسان آموزش دانشگاه تهران (1383)- درسی
- تعیین عوامل سازمانی مرتبط با بهرهوری مدیران میانی شرکت ایرانخودرو (1384-85)- پایان نامه ارشد
- تعیین عوامل مؤثر در تجاریسازی نتایج پژوهشی در نظام آموزش عالی کشور و ... (1387 – 1390)
- طراحی ساختار، فرایند و مقررات تدوین و بازنگری برنامههای درسی در دانشگاه آزاد اسلامی (در دست انجام)
- همکاری در طرحهای پژوهشی
- همکاری با طرحهای پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از قبیل :
- بررسی موانع و شناسایی راهکارهای اجرای طرح بزرگراه امام علی از دیدگاه ساکنین منطقه، 1384
- بررسی ویژگیهای مهماندار مطلوب قطارهای مسافری، 1384
- شناسایی رفتارها و نگرشهای تماشاگران فوتبال در کشور 84-1383
- طرح سنجش دینداری دانشجویان دانشگاههای کشور، 1383 (به سرپرستی آقای دکتر خدایاری فرد)
- بررسی سیستم ارتقاء اعضای هیئت علمی (به سرپرستی آقای دکتر خدایار ابیلی
- همکار طرح تدوین نظام جامع تربیتی آموزش عالی (1387)، به کارفرمایی نهاد رهبری دانشگاهها
- نظامنامه تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (خانم بهناز داراب)
- مجری پروژهها :
- تعیین معضلات تولید علم در ایران، دفتر ارتباط به اساتید و نخبگان نهاد رهبری، 1387.
- تدوین اولویتهای مطالعاتی مرتبط با تولید علم، دفتر ارتباط به اساتید و نخبگان نهاد رهبری، 1387.
- تدوین راهکارهای تولید علم، دفتر ارتباط به اساتید و نخبگان نهاد رهبری، 1387.
- طراحی کاربرگهای کاربردی مدیریت آموزش پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران ....
- طراحی فرایند و کاربرگهای ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.
- طراحی نظامنامة آموزش کارکنان، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1389.
- طراحی نظامنامة آموزشهای آزاد تخصصی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1389.
- گردآوری و تدوین قوانین و مقررات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ، 1393.
- نظامنامه توانمندسازی استادان علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، 1398.
- راهنمایی و نظارت و داوری
- ناظر طرح نیازسنجی آموزشی کارکنان پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران.
- ناظر طرح تدوین نظامنامة تحصیلات تکمیلی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران.
- راهنمایی پروژههای دانشجویی لیسانس علوم تربیتی در دروس: روشهای تحقیق در علوم تربیتی، تحلیل برنامههای درسی دوره ابتدایی، تحلیل محتوای کتابهای درسی.
- ناظر برگزاری حدود 85 کارگاه آموزشی در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
- ناظر و داوری کتاب مقدمهای بر مدلیابی معادلات ساختاری به روش PLS و کاربرد آن در علوم رفتاری، تألیف سید محمد سیدعباسزاده، جواد امانی و همکاران، دانشگاه ارومیه (1390)
- ناظر برگزاری 85 عنوان کارگاه آموزشی در پژوهشگاه علوم و فنّاوری اطلاعات ایران
- عضو کمیتة علمی و داوری همایش آسیبشناسی آموزش سازمانی (1390)
- بررس کتاب (ادارة کل کتاب) وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از دی ماه (1390)
- عضو هیأت داوران چهارمین همایش اندیشه و قلم ارتش، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، 1392.
- عضو کمیته علمی هفتمین و نهمین کنفرانس آموزش و یادگیری الکترونیکی، 1391 و 1393.
- عضو کمیتة علمی نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه (سربازان)، 1397
- عضو کمیته علمی اولین و دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری (بخش آموزش عالی)، 1396 و 1397
- عضو هیات نظارت بر دستگاههای علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، از 1398.
- داور فصلنامة علمی پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
- استاد راهنما، مشاور و داور پایان نامههای متعدد در گرایشهای علوم تربیتی و مدیریت همانند:
- طراحی مدل ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی
- طراحی مدل ارتقاء کیفیت آموزشهای همگانی جمعیت امداد و نجات کشور
- طراحی مدل مدرسه پویا برای مدارس ابتدایی ایران
- نقش مدیریت جهادی در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در دانشگاهها و موسسات پژوهشی شهر تهران
- رابطه صلاحیتهای حرفهای اساتید و کیفیت یادگیری دانشجویان دانشگاههای استان البرز
- تعیین کارایی ارزشیابی توصیفی در سنجش اهداف آموزشی پایه اول ابتدایی
- بررسی عوامل موثر بر تغییر سازمانی ادراک شده در شهرداری منطقه 17
- تاثیر رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد کارکنان ستاد سازمان بازرسی کشور
- تاثیر مدیریت مشارکتی و انگیزش کارکنان در تعالی سازمانی (بانک انصار)
- اثربخشی هوشمندسازی مدارس بر مدیریت کلاس دورۀ ابتدایی در منطقه دوازده شهر تهران
- رابطه فرهنگ یادگیری سازمانی و بهسازی منابع انسانی در شرکت توزیع برق استان قم
- رابطه انعطافپذیری شناختی و استرس شغلی معلمان منطقه بلده و چمستان شهرستان نور
- تاثیر آموزش معکوس بر مسئولیتپذیری و پیشرفت تحصیلی سوادآموزان نهضت سوادآموزی شهرستان پیشوا
- رابطة سبک رهبری و ناگویی هیجانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری
- تأثیر نوآوری نیروی کار در ایجاد رابطه بین عوامل درونی و عملکرد کارکنان در پژوهشکده هنر
- بررسی رابطه سرمایة اجتماعی و سرمایة فکری سازمان (مورد مطالعه: ادارات آموزش و پرورش استان لرستان)
- رابطه سبکهای رهبری مدیران و یادگیری سازمانی کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه 16 شهر تهران
- ارزیابی مدل برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاهها در راستای تولید علم
- تعیین صلاحیتهای مورد نیاز دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاههای تهران
و ...
- تألیف کتاب:
- مدیریت آموزشی؛ مرکز نشر جهش، دو نوبت چاپ 1387، 1389
- روشها و فنون تدریس؛ مرکز نشر جهش، دو نوبت چاپ ،1387، 1390
- تکنولوژی آموزشی و نظارت و راهنمایی آموزشی؛ مرکز نشر جهش، دو نوبت چاپ1387، 1390
- برنامهریزی آموزشی و درسی، مرکز نشر جهش، دو نوبت چاپ، 1387، 1391
- فلسفه تعلیم و تربیت و تعلیم و تربیت اسلامی؛ مرکز نشر جهش، دو نوبت چاپ، 1387، 1389
- آمار و روش تحقیق، مؤسسة آموزش عالی جهش، مرکز نشر جهش، یک نوبت چاپ، 1390
- تجاریسازی دستاوردهای علمی پژوهشی در نظام آموزش عالی (تألیف)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، 1393
- قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی (گردآوری و تدوین)، دانشگاه آزاد اسلامی. 1393
- هوش موسیقیایی و آموزش ریاضی، تهران: آرمان رشد، 1396
- مبانی، رویکردها و نظریهپردازان تغییر (با تأکید بر تغییر سازمانی)، نشر علم. 1398.
- اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) در آموزش (از تئوری تا عمل)، طی مراحل انتشار (تالیف).
- مقالات در مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی
- تعیین عوامل سازمانی بهرهوری مدیران میانی(مورد: شرکت ایران خودرو)، چاپ شده در شمارة 39 مجلة علمی پژوهشی روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. 1387
- تعیین عوامل فردی مؤثر در تجاریسازی نتایج پژوهشی: مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، فصلنامه علمی پژوهشی سیاست گذاری علم و فناوری، سال چهارم، شمارة 1، پاییز 1390.
- تعیین عوامل برون سازمانی مؤثر در تجاریسازی نتایج پژوهشی: مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، بهار 1392، شماره 67.
- بررسی تحلیلی سبک یادگیری و عملکرد تحصیلی: مطالعه موردی دانشجویان گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور مرکز بهبهان. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات مدیریت آموزشی (1392)، ویژه نامه سال 92.
- رابطه میان فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه تربیت مدرس، فصلنامه پژوهش در نظامهای آموزشی، شماره 21، زمستان 1392.
- تبیین رسالت دانشگاه و دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم، دوفصلنامه علمی پژوهشی قدرت نرم، شماره 9. 1392.
- تعیین عوامل سازمانی مؤثر در تجاریسازی نتایج پژوهشی: مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دوفصلنامه نوآوری و ارزش آفرینی، شماره 4، 1392.
- بررسی نقش تعدیل کننده رضایت از زندگی در رابطه بین تاب آوری و سلامت عمومی، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، شماره 17. 1393.
- عوامل موثر بر تغییر سازمانی ادراک شده در شهرداری منطقه 17، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت شهری، شماره 36، پاییز 93.
- پیامدهای جنگ نرم بر دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان بهبهان، فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ ارتباطات، شماره 28. زمستان 1393.
- نقش تعدیل کننده بیشتمرینی ادراک شده بر رابطه بین کمالگرایی با خستگی و فرسودگی ورزشی در ورزشکاران حرفهای، فصلنامه مطالعات روان شناسی ورزشی، شماره 13، پاییز 1394.
- مدل مداخله آموزشی مبتنی بر سبک زندگی عمومی و سلامت قلبی، فصلنامة پژوهش در نظامهای آموزشی، شماره 29، تابستان 1394.
- مدل مداخله مبتنی بر سبک زندگی اسلامی و سلامت قلبی، فصلنامة فرهنگ در دانشگاه اسلامی، شماره 17، زمستان 1394.
- شایستگیهای آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشجویان برای موفقیت در زندگی دانشگاهی، دوماهنامه علمی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 11 (1)، فروردین و اردیبهشت 1397.
- رابطه اشتغال مادر با شادکامی و خودکارآمدی تحصیلی دانشآموزان، پذیرفته شده، دوماهنامه علمی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی.
- رابطة انعطافپذیری شناختی و استرس شغلی معلمان، فصلنامه علمی پژوهشی علوم شناختی، در دست بررسی.
- بررسی مقایسهای سبک زندگی سالم دینی و غیردینی: با تأکید بر رفتارهای سلامت و بیماریهای قلبی – عروقی، 1398، شماره 34.
- نگاهی به آثار و فواید دین و معنویت بر سلامت جسمی و روانی با تأکید بر سلامت قلبی – عروقی (آثار دین و معنویت بر سلامت)، رویش روان شناسی، سال پنجم، تابستان 1395، شماره 2 (پیاپی 15).
- رعایت اخلاق در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی: گزینهای برای بهبود رفتارها، فصلنامه نشاء علم، شماره 2، 1390.
- جایگاه و نقش پارکها و مراکز رشد علم و فناوری در تجاریسازی یافتههای پژوهشی، مجلة صنعت و دانشگاه، پاییز و زمستان 1389; 3 (9-10): 43-35.
- شناسایی موانع استقرار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در وزارت امور اقتصادی و دارایی، مجله اقتصادی، سال پانزدهم، شماره 3، خرداد و تیر 1394.
- نقد و بررسی کتاب تجاری سازی دانش در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهها(مفاهیم، الزامات و روشها)، مجله نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات» بهار و تابستان 1396 - شماره 13 و 14 (6 صفحه - از 127 تا 132)
- درآمدی بر آموزش سواد اطلاعاتی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره 15، مرداد 1390.
- An identification of barriers to establishment of based budgeting: evidences from the Iranian ministry of economic affairs and finance, European journal of business and social sciences, vol.4, No.02. (2015).
- دانشگاه مبدا و مقصد تحولات، حسینعلی جاهد، دو هفته نامه تراز، شماره 5، نیمه اول تیر 1392.
- سلامت سازمانی، حسینعلی جاهد، ماهنامه تدبیر، شماره 159، مرداد 1384.
- Introduce a new intervention model based on Islamic lifestyle for decreasing the risk of cardiovascular disease in people at risk: A comparative study, journal of religion and health, under review, 2020.
- طراحی مدل ارتقاء کیفیت پژوهش در نظام آموزش عالی ایران، پذیرش شده در فصلنامه پژوهش های اخلاقی انجمن معارف اسلامی.
- مولفه ها و شاخص های ارتقای کیفیت آموزش همگانی امداو نجات جمعیت هلال احمر، پذیرش شده و در دست چاپ. انتشار اولیه در https://psychologicalscience.ir/article-1-605-fa.html
- مقالات در همایشهای علمی
- طراحی مدل مفهومی ارتباط مدیریت دانش با سرمایه اجتماعی شناختی، چاپ شده در مجموعه مقالات همایش مدیریت دانش، پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران و انجمن کتابداری ایران. (پذیرش در همایش بصورت ارائه شفاهی)، 1388
- موانع ارتباط صنعت و دانشگاه و راهکارهای مناسب توسعه و بهبود آن، همایش ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه آزاد ورامین - پبشوا (ارائه و چاپ متن کامل در مجموعه مقالات همایش، 1388
- راهکارهای توسعة ارتباط صنعت و دانشگاه با تأکید بر تجارب کشورهای خارجی، همایش ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه آزاد ورامین - پبشوا (ارائه و چاپ متن کامل در مجموعه مقالات همایش، 1388
- رابطه میزان استفاده اعضای هیأت علمی از فناوری اطلاعات و ارتباطات با عملکرد آموزشی و پژوهشی آنان در دانشگاه تهران، همایش ملی روشهای نوین آموزشی، 1389، دانشگاه شهید رجایی(ارائه شفاهی)، چاپ در مجموعه مقالات همایش
- شناسایی و کاربرد روشهای آموزشی برای پرورش خلاقیت دانشآموزان، همایش ملی روشهای نوین آموزشی، 1389، دانشگاه شهید رجایی(پوستر برتر همایش)، چاپ در مجموعه مقالات همایش
- ارزیابی میزان اثربخشی دورههای آموزشی برای معماران تجربی بر اساس مدل کرک پاتریک، همایش ملی روشهای نوین آموزشی، 1389، دانشگاه شهید رجایی(پوستر)، چاپ در مجموعه مقالات همایش.
- رسالت دانشگاهها در نبردهای نرم جامعه اطلاعاتی، پذیرش و چاپ در مجموعه مقالات جنگ نرم (1389)
- روشهای آموزشی موثر در حفظ و توسعه سرمایه اجتماعی سازمانها، پذیرش و چاپ در همایش بین المللی مدیران آموزش، تهران.1389
- تلاش جهانی برای توسعه آموزش از راه دور: مروری بر تجارب جهانی و آموزههایی برای ایران، پذیرش و چاپ در همایش بین المللی مدیران آموزش، تهران. 1389
- یادگیری خلاق و راهبردهای آموزشی مؤثر در آن با تاکید بر الگوی اسبورن- پارنز، پذیرش و چاپ در همایش بین المللی مدیران آموزش، تهران. 1389
- ارزیابی کیفیت دورههای آموزشی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با استفاده از مدل ارزیابی (C.I.P.P ). پذیرش و چاپ در همایش ملی مدیران آموزش و پژوهش، مشهد مقدس. (1389).
- ساختار سازمانی متناسب با دانشگاه کارآفرین، پذیرش برای سخنرانی و چاپ در همایش بین المللی مدیریت، آیندهنگری، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی، دانشگاه کردستان، 1390.
- مدیریت دانش و بهبود روابط دانشمحور در نظام آموزش عالی، اولین همایش مدیریت آموزشی در نظر و عمل، 1390 (پذیرش و چاپ)
- تبیین مدیریت آموزشی به عنوان یک رشته علمی، دومین همایش ملی علوم مدیریت، گرگان، شهریور 92.
- بررسی تاثیر سیستم حسابداری مالی فعلی بر سیستم مدیریت اطلاعات مالی شرکت توانیر، پذیر و ارائه بصورت سخنرانی در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابدای با رویکرد ارزش آفرینی. خرداد 94. شیراز.
- زمینههای بینالمللی ظهور کارکردهای اقتصادی دانشگاه در حوزه تجاریسازی یافتههای پژوهشی، اولین کنفرانس بینالمللی کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری، مرداد 94، شیراز.
- ویژگیهای فردی مؤثر در تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی، اولین کنگرة بینالمللی مدیریت، اقتصاد و توسعة کسب و کار. آبان 1394، تبریز.
- مروری بر تاریخچة تجاریسازی یافتههای پژوهشی در ایران، کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامهریزی فرهنگی اجتماعی، قم. 12 مهر 94.
- The dependence of educational and professional qualifications of teachers to student learning quality, International conference on management, accounting and industry, Vienna, Austria 2016.
- How to evaluate the quality of learning in universities and higher education institutions, International conference on management, accounting and industry, Vienna, Austria 2016.
- Professional ethics in Islam, with an emphasis on University teacher ethics, International conference on management, accounting and industry, Vienna, Austria 2016.
- اخلاق حرفهای در اسلام با تأکید بر اخلاق معلمان، همایش توسعه حرفهای: نگاهی نو به تکریم معلم، دانشگاه پیام نور همدان، 1395.
- اقتصاد دانش بنیان، الزامات و چالشها، دومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی با رویکرد بومی- اسلامی و تاکید بر پژوهشهای نوین، دانشگاه علم و فناوری مازندران و ...، 1395.
- اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در آموزش عالی، همایش ملی دانشگاه، محور توسعه، دانشگاه پیام نور مرکز خراسان رضوی، 1395.
- نقد حکمرانی در نظام آموزش عالی از منظر استقلال دانشگاهی از زمان تاسیس وزارت علوم و آموزش عالی، اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی، تهران، مرکز همایش های صدا و سیما، 1396.
- امکان سنجی پیادهسازی محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی در دانشگاههای شهر تهران، همایش ملی نظام آموزش عالی و اقتصاد مقاومتی، تهران، دانشگاه علم و فرهنگ، 1395.
- برگزاری کرسی
- برگزاری کرسی ترویجی با عنوان "نقد حکمرانی بر دانشگاه ها از منظر ایجاد چالش در استقلال دانشگاهی"، آذرماه 1398
- ترجمه های منتشر نشده
- سیستمهای تضمین کیفیت در آموزش عالی ژاپن
- برنامهریزی نیروی کار در بخش سلامت و خدمات انسانی (Workforce Planning in HHS)
- برنامه مدیریت بحران دانشگاه بریستول انگلستان
- فرایند برنامهریزی استراتژیک در دانشگاه برکلی کانادا
- استراتژیهای تدریس و یادگیری 2006 تا 2009 در دانشگاه کمبریج، 2007.
- برخی از کنفرانسهای کلاسی دوره دکتری:
- آموزش عالی ژاپن، درس سیستمهای آموزش عالی جهان
- آموزش عالی بعنوان سازمان معیار، درس مدیریت دانشگاهها و موسسات آموزش عالی.
- مدیریت بحران در دانشگاهها، درس نظریههای پیشرفته مدیریت در آموزش عالی.
- تحولات مدیریت آموزش عالی در جهان، درس تحولات جهانی آموزش عالی.
- سیستم اطلاعات بازار کار، درس برنامهریزی نیروی انسانی.
- بررسی تطبیقی سیستمهای پذیرش دانشجو، درس مدیریت دانشگاهها.
- کارایی در مؤسسات پژوهشی، درس مدیریت موسسات پژوهشی.
- کاربرد نظریه کنش متقابل در مدیریت موسسات پژوهشی، درس مدیریت مؤسسات پژوهشی.
- سوابق تدریس و کارگاههای آموزشی
- تدریس دروس علوم تربیتی در مقطع کارشناسی شامل : در دانشگاه آزاد واحدهای شهر ری (یادگار امام) و تهران جنوب: (از نیمسال دوم 1385)
- دروس مدیریتی مقطع کارشناسی: مدیریت عمومی، مقدمات مدیریت آموزشی، سازمان و مدیریت در آموزش و پرورش.
- دروس تربیتی مقطع کارشناسی: برنامهریزی درسی، تحلیل برنامههای درسی، تحلیل کتابهای درسی، ارشیابی آموزشی، طراحی آموزشی، روش تحقیق در علوم تربیتی.
- سایر دورس در دوره کارشناسی: مقدمات مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، برنامهریزی آموزش ضمن خدمت، واحد شهر ری.
- دروس دوره کارشناسی ارشد (واحدهای تهران مرکزی، اسلامشهر و یادگار امام خمینی (ره))
- مدیریت منابع انسانی، ارشد مدیریت آموزشی(واحد یادگار امام)
- تئوریهای سازمان و مدیریت، واحد یادگار امام: ارشد مدیریت آموزشی؛ واحد تهران مرکز: ارشد مدیریت دولتی و واحد اسلامشهر: ارشد مدیریت آموزشی.
- مدیریت رفتار سازمانی، واحد الکترونیکی
- تصمیمگیری و خط مشیگذاری(تهران مرکز)، ارشد مدیریت دولتی.
- نظام های اداری تطبیقی؛ تهران مرکز: ارشد مدیریت دولتی.
- رفتار و روابط در سازمان و مدیریت(واحد یادگار امام و واحد اسلامشهر)، ارشد مدیریت آموزشی.
- تغییر و نوآوری آموزشی، ارشد مدیریت آموزشی (واحد یادگار امام)
- سیاستگذاری آموزشی (با تاکید بر برنامه درسی)، واحد یادگار امام، ارشد برنامه ریزی درسی.
- روش تحقیق در مدیریت آموزشی، ارشد مدیریت آموزشی(واحد یادگار امام)
- روشهای تدریس در آموزش و بهسازی منابع انسانی، واحد یادگار امام: ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی.
- ارزشیابی دوره های آموزشی (واحد یادگار امام)، ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی.
- مکاتب و آراء فلسفی تعلیم و تربیت (واحد یادگار امام)، ارشد مدیریت آموزشی و ارشد برنامه ریزی درسی.
- ارزشیابی آموزشی با تاکید بر برنامه های درسی (واحد یادگار امام)، ارشد برنامه ریزی درسی.
- دروس دورة دکتری:
- فلسفة مدیریت آموزشی، دکتری مدیریت آموزشی، واحد تهران جنوب.
- فلسفه مدیریت آموزش عالی، دکتری مدیریت آموزش عالی، واحد تهران جنوب.
- طراحی و برگزاری کارگاه آموزشی
- برگزاری 6 کارگاه آموزشی تدوین و بازنگری برنامههای درسی برای معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور(1391)
- برگزاری کارگاه دانش و مهارت تدریس برای بورسیههای وزارت علوم (1392)
- برگزاری 6 دوره کارگاه آموزشی طرح تدریس نیاز محور، برای اساتید گروه معاوف دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، مشهد مقدس، تهران، قزوین، قم 1393. و ایلام، لرستان، گیلان، یزد، اصفهان و تهران در 1394، در مجموع به مدت 84 ساعت
- طراحی و برگزاری 4 دوره کارگاه دانش و مهارت تدریس1 (مهارتهای پیش از تدریس)، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1393 و 1394.
- طراحی و برگزاری 6 دوره کارگاه مهارتها و فنون مدیریت کلاس درس در دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1394 و 1395
- طراحی برگزاری کارگاه روش تدریس، ویژه اساتید گروه معاوف در استانهای تهران، ایلام، گیلان، یزد، اصفهان، لرستان و قزوین در سالهای 1393 و 1394 و 1395 در مجموع به مدت 96 ساعت.
- رفع ایرادات، پاسخگویی و ارزیابی مهارت اساتید شرکت کننده در روش تدریس نیاز محور در قم (1394- حوزه اسلامی دانشگاهیان) و اساتید شرکت کننده در کارگاه روش تدریس، تهران، 1394، لانه جاسوسی.
- کارگاه دانش و مهارت تدریس 1، دانشگاه مفید قم، 1396.
- کارگاه دانش و مهارت تدریس 2 ، دانشگاه مفید قم، 1396.
- کارگاه آموزشی مهارتها و فنون مدیریت کلاس درس در دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1397.
- کارگاه آموزش دانش و مهارت تدریس، مدرسه عالی شهید مطهری، تهران، 1397.
- کارگاه برنامهریزی و تدوین طرح درس، دانشگاه آزاد اسلامی تهران شرق، 1397.
- کارگاه کرسیهای نظریهپردازی، واحد اسلامشهر
- مهارتها و دورههای آموزشی و شرکت در همایشها
دورههای آموزشی گذرانده شده
- دورههای مختلف مهارتهای رایانهای، از قبیل Internetو office در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس.
- مهارتهای کار با کامپیوتر و ... (ICDL)، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1387.
- مقاله نویسی به زبان انگلیسی برای مجلات ISI، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1388.
- اصول و مبانی پژوهشهای کیفی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1388.
- نگارش و طراحی پوستر برای کنفرانسهای علمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1388.
- تحصیل زبان انگلیسی تا سطح PI3 در موسسه علوم و فنون کیش. 1383 – 1384.
- مهارتهای تدوین و نگارش پایان، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران،، 1389.
- استراتژیهای جستجو و دستیابی به اطلاعات در اینترنت. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1389.
- پژوهش در محیط وب، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1390.
- کاربردهای ورد در پژوهش، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1394.
- مدیریت اطلاعات علمی با استفاده از با نرم افزار اندنوت، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 1394.
- گوگل 2: قابلیتهای گوگل برای پژوهشگران.
- گذراندن بیش از حدود 20 دوره آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی (232 ساعت) همانند:
- اصول تعلیم و تربیت، مربیگری، انگیزش و یادگیری، اصول ترجمه، برنامهریزی و تدوین طرح درس، الگوهای یاددهی و یادگیری، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، روانشناسی تحولی و ...
شرکت درکنفرانس:
- رفتارشناسی در گسترة مدیریت علوی، دانشگاه شاهد، آبان 1381.
- آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن، دانشگاه تهران، 1384.
- توسعة شایسته سالاری در سازمانها، دانشگاه تهران، 1385. (عضو کمیته اجرایی)
- سیستمهای ارزشیابی در آموزش عالی، دانشگاه تهران، 1385.
- آموزش عالی در جهان امروز، دانشگاه آزاد واحد رودهن، 1386.
- ارتباط دانشگاه و صنعت، دانشگاه آزاد ورامین، 1388.
- مدیریت دانش و علوم اطلاعات، تهران: کتابخانه ملی و پژوهشگاه .... ، 1388.
- پدافند غیر عامل، دانشگاه تهران، 1387.
- دومین همایش روشهای نوین آموزشی، تهران: 1389.
- همایش بینالمللی مدیران آموزش، تهران، 1389.
- همایش ملی مدیریت پژوهش و فناوری، تهران، 1389.
- همایش بینالمللی مدیریت، آیندهنگری، کارآفرینی و صنعت در آموزش عالی، 1390.
- چشم انداز آموزش در ایران 1404، 1390.
- مبانی نظری و عملی مدیریت آموزشی، 1390.
- آسیبشناسی آموزش سازمانی، 1391.
و ... (حدود 35 همایش علمی)
سایر فعالیتها
- عضو تشکل شهید شهریاری دانشگاه آزاد اسلامی از 1398
- عضو کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از 1394
- عضو گروه فرهنگی، مذهبی و آموزشی طرح حکمت، زیر نظر نهاد رهبری علوم پزشکی دانشگاه تهران (1382 الی 1385)
- برگزاری میزگرد روش تدریس نیازمحور، قم، 1393.
- برگزاری میزگرد تفکر انتقادی، دانشکده آموزش معلمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری، 1392
- برگزاری میزگرد ادامه تحصیل چرا و چگونه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری، 1392
- تالیف جزوات آموزشی برای دبیران آموزش و پرورش، موسسه پیروزمندان، پاییز 1384
- تالیف جزوات کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم تریبتی برای موسسه دانشپژوهان فردا (1383-84)
- عضو کمیته اجرایی و مسئول نظرسنجی و ارزیابی عمومی مقالات و نشستهای همایش توسعة شایسته سالاری در سازمانها، دانشگاه تهران ( 1384)
- تدوین بانک سوالات کنکور کارشناسی ارشد، جهاد دانشگاهی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران (1384-85).
- عضو گروه اینترنتی علی ولی ا... (ع)، از 1384 و عضو گروه اینترنتی مکتبالهدی (عج)، از 1384
- مسئول و مربی ورزش صبحگاهی دانشگاه شاهد به مدت 2 سال(82-80)
- عضو انجمنهای ورزشی کوهنوردی، والیبال و ورزش صبحگاهی دانشگاه شاهد (82-79)
- همکاری با بخشهای فرهنگی و نشریات دانشجویی دانشگاه شاهد (1378 -1382)
- همکاری با بخشهای فرهنگی و نشریات دانشجویی دانشگاه تهران (1382 - 1385)
- عضو کمیته علمی نخستین همایش ملی مهارتآموزی کارکنان وظیفه، 1396
- عضو کمیته علمی اولین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی،(بخش آموزش عالی)، تهران، 1396.
- عضو کمیته علمی دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی، (بخش آموزش عالی)، تهران، 1397.
- مشارکت در برگزاری کارگاههای آموزشی کرسیهای نظریهپردازی ترویجی و تخصصی، واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، 1398.
- علاقهمندیهای علمی اصلی
- مدیریت و برنامهریزی دانشگاهها و موسسات پژوهشی
- سیاستگذاری علمی (آموزشی و پژوهشی)
- تغییر و نوآوری در موسسات علمی
- تعالی علوم انسانی و هنر(بومی سازی، حکمی سازی و روزآمدی)
- علم و عمل، دانشگاه و جامعه و تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی
- اخلاق و فرهنگ در دانشگاه
- آموزش و بهسازی منابع انسانی
- ارزیابی، رتبهبندی و تعالی دانشگاهها و موسسات علمی
- تدوین و بازنگری برنامههای درسی
- روشها و مدیریت یاددهی و یادگیری
- تعامل (کنش متقابل) عناصر دانشگاهی
- تعامل (کنش متقابل) دانشگاه با سایر سازمانها
- تئوریهای مدیریت (نگاه جدید، بومیسازی، ویژه نظام آموزشی)
- فلسفة مدیریت و رهبری
- روشهای پژوهش و نگاه فلسفی و تاریخی به دانشگاه و علم، آموزش و پژوهش
- طراحی و برگزاری دورههای آموزشی در زمینه علوم تربیتی و مدیریت